سوالی دارید ? مطرح بفرمایید
پروژه های طراحی داخلی
پروژه طراحی داخلی نمایشگاه خودرو
پروژه طراحی داخلی نمایشگاه خودرو
مشخصات پروژه:
کارفرما:
آقای موسوی
مجری پیاده سازی BIM :
شرکت بنا یار مهراز ایرانیان
مساحت: 800متر مربع
کاربری : نمایشگاه ماشین
سال اجرای پروژه: 1402
آقای موسوی
مجری پیاده سازی BIM :
شرکت بنا یار مهراز ایرانیان
مساحت: 800متر مربع
کاربری : نمایشگاه ماشین
سال اجرای پروژه: 1402
طراحی داخلی نمایشگاه خودرو واقع در شهر قم توسط شرکت فناورانه بنا یار مهراز ایرانیان با رویکرد «طراحی مبتنی بر BIM» توسعه یافته است. در این پروژه، بهجای تکیه بر طراحیهای سنتی و دوبعدی، تمام تصمیمهای فضایی، نورپردازی، جانمایی خودروها، مسیرهای حرکت، عناصر گرافیکی دیواری و جزئیات دکوراتیو بر پایه یک مدل سهبعدی دقیق شکل گرفت تا نتیجه نهایی کاملاً قابل اجرا و هماهنگ با نیازهای عملکردی نمایشگاه باشد.
در روند طراحی، توجه ویژهای به خلق یک فضای تجاری مدرن، چشمگیر و در عین حال کاربردی شده است؛ سقف با خطوط نور خطی، دیوارهای دارای المانهای گرافیکی خودرویی، ترکیب متریالهای سنگی و مینیمال، و چیدمان مبلمان اداری همگی روی مدل سهبعدی بررسی و اصلاح شدند تا بهترین تجربه بصری و عملکردی بهدست آید. این رویکرد باعث شد پیش از اجرا، کل فضا از زوایای مختلف قابل مشاهده، تحلیل و ارزیابی باشد.
برای افزایش دقت تصمیمگیری کارفرما، مجموعهای از رندرهای واقعگرایانه و یک تور مجازی 360 درجه نیز تهیه شد تا تمام بخشهای نمایشگاه شامل ناحیه ورودی، فضای نمایش خودروها، بخش پذیرش و نشیمن، از پیش قابل بررسی باشد. این ابزارهای فناورانه کمک کردند تا طراحی نهایی بدون ابهام و با کمترین احتمال تغییر در زمان اجرا تأیید شود.
بهکارگیری طراحی داخلی مبتنی بر BIM در این پروژه، علاوه بر افزایش کیفیت خروجی، باعث شد هماهنگی دقیق اجزای داخلی، نورپردازی و مسیرهای حرکتی تضمین شود و یک نمایشگاه خودرو مدرن، شاخص و منطبق با استانداردهای تجاری شکل بگیرد.
در روند طراحی، توجه ویژهای به خلق یک فضای تجاری مدرن، چشمگیر و در عین حال کاربردی شده است؛ سقف با خطوط نور خطی، دیوارهای دارای المانهای گرافیکی خودرویی، ترکیب متریالهای سنگی و مینیمال، و چیدمان مبلمان اداری همگی روی مدل سهبعدی بررسی و اصلاح شدند تا بهترین تجربه بصری و عملکردی بهدست آید. این رویکرد باعث شد پیش از اجرا، کل فضا از زوایای مختلف قابل مشاهده، تحلیل و ارزیابی باشد.
برای افزایش دقت تصمیمگیری کارفرما، مجموعهای از رندرهای واقعگرایانه و یک تور مجازی 360 درجه نیز تهیه شد تا تمام بخشهای نمایشگاه شامل ناحیه ورودی، فضای نمایش خودروها، بخش پذیرش و نشیمن، از پیش قابل بررسی باشد. این ابزارهای فناورانه کمک کردند تا طراحی نهایی بدون ابهام و با کمترین احتمال تغییر در زمان اجرا تأیید شود.
بهکارگیری طراحی داخلی مبتنی بر BIM در این پروژه، علاوه بر افزایش کیفیت خروجی، باعث شد هماهنگی دقیق اجزای داخلی، نورپردازی و مسیرهای حرکتی تضمین شود و یک نمایشگاه خودرو مدرن، شاخص و منطبق با استانداردهای تجاری شکل بگیرد.



